SİYASET
Giriş Tarihi : 06-03-2024 12:03

Sesli “Göreve geldiğimizde esnafımızın yanında olacağız”

İYİ Parti Kdz. Ereğli Belediye Başkan Adayı Murat Sesli, İYİ Parti Kdz. Ereğli Belediye Meclis Üyesi adayları ile Kdz. Ereğli Esnaf Sanatkârlar Kredi ve Kefalet Kooperatifi Başkanı Mehmet Azman ve yönetimini ziyaret ederek projeler hakkında bilgi verildi. Kdz. Ereğli Belediyesi önceki dönem Başkanlarından Murat Sesli ekibiyle birlikte göreve geldiklerinde esnafın her zaman yanında olacaklarını söyledi.

İYİ Parti Kdz. Ereğli Belediye Başkan Adayı Murat Sesli, İYİ Parti Kdz. Ereğli Belediye Meclis Üyesi adayları ile TESKOMB 32. Bölge Birliği ve Kdz. Ereğli Esnaf Sanatkârlar Kredi ve Kefalet Kooperatifi Başkanı Mehmet Azman ve yönetim kurulu üyelerini ziyaret etti. Kdz. Ereğli Belediyesi önceki dönem başkanlarından Murat Sesli, ekibiyle birlikte göreve geldiklerinde festivaller için esnaftan, halk otobüsçülerden ve taksicilerden bir kuruş para almayacaklarını söyledi.

“Bizim listemiz halk tipi bir liste”
Sesli burada yaptığı konuşmada şu sözlere yer verdi: “Sizler burada Kdz. Ereğli’nin ve aynı zamanda Batı Karadeniz Bölgesi’nde ki esnafın başkanısınız. Siz bizler için efsane başkansınız. Ben bir esnaf olarak konuşuyorum; esnaflarımıza çok büyük destekler veriyorsunuz. Kdz. Ereğli’miz için güzel projeler hazırladık. 10 mega projemizden 8’ini yayınladık, diğer ikisini de yakın zamanda yayınlayacağız. Kdz. Ereğli’de fırtınada yıkılan sahilimizi yine en güzel şekilde yapacağız. Festivalimizi en güzel şekilde yapacağız. Biz uzun yıllardır yapılamayan projeleri hayata geçireceğiz. Hazırladığımız projelerimizin hiçbir tanesi hayali değil. Hepsi yapılabilecek projeler. Makamlar ağlama makamı değil. Makamlar hizmet üretme yerleridir. Biz bu konuda kararlıyız ve ekibimize güveniyoruz. Ekonomik şartlardan dolayı esnafımızın durumu çok da iyi değil. Sizlerde krediler vererek esnafımıza destek oluyorsunuz. Festivallerde esnaftan, halk otobüsçülerinden, taksicilerden para toplanıyor. Festivalleri biz de yapacağız ama esnafımızdan, halk otobüsçüsünden, taksicisinden bir kuruş para almayacağız. Festivali ulusal marketler ve bankalar yapacak. İlçe merkezinde trafik ve otopark sıkıntısı var. Eski terminal alanına Kent Meydanı projemizi yapıyoruz. Belediye binamızda burada olacak. Camimizi de Yaşlılar Gençler Evi’nin oraya yapıyoruz. Biz mazbatayı aldığımız gün ekip arkadaşlarımızla beraber ne olursa olsun Kent Meydanı projesine başlayacağız. Kent Meydanı’nın altına 4000 bin araçlık otopark yapıyoruz. İlçenin değişik noktalarına toplamda 8 bin araçlık otopark yapacağız. Biz yerin altını sadece ölünce kullanıyoruz. Göreve geldiğimizde birçok noktaya yer altı otoparkları yapacağız. Kepez bölgesinde sürekli trafik tıkanıyor. Kepez Tepesi ve Cevizler Kavşağı’nda teknik incelemeler yaptık. Bu iki noktaya battı çıktı yapıyoruz. Ayrıca sadece o bölgede 5 noktaya alt geçit yapıyoruz. Bizim insanımız maalesef üst geçit kullanmıyor. Burada bir tek insanımızın bile burnunun kanamasını istemiyoruz. Potbaşı’nda büyük bir fuar, toplantı ve kongre merkezi yapıyoruz. Burada üç tane düğün salonu olacak. Bizim ekibimizdeki tüm arkadaşlarımız Ereğli’ye hizmet etmek için listeye girdiler. Bizim listemiz halk tipi bir liste. Bizim hedefimiz birlik ve beraberlik içerisinde Kdz. Ereğli’ye hizmet etmek. Birde içinizden birisi, Murat Akyüz arkadaşımızda listemizde. O da çok başarılı. Onunda listede olmasında mutluluk duyuyoruz.”

Azman “Çalışkanlığınızı biliyoruz, başarılı olacağınıza inanıyorum”
Ziyaretten duyduğu memnuniyeti ifade eden TESKOMB 32. Bölge Birliği ve Kdz. Ereğli Esnaf Sanatkârlar Kredi ve Kefalet Kooperatifi Başkanı Mehmet Azman, Sesli'yi çalışkanlığı ile tanıdığını ve başarılı olacağına inandığını söyledi. Azman konuşmasında “Biz Kdz. Ereğli’de 7 bin 500 civarında esnafa kredi verdik. Türkiye’de sıralamada ön sıralardayız. Limitlerimiz biraz düşmüştü; bugün itibariyle yeniden 650 bin TL’ye yükseldi. Mesela Ormanlı’da krediler verdik. En azından oradaki göçü önledik. Bu imkanlar olmasaydı Ankara, İstanbul’a gideceklerdi. Şimdi hepsi dükkan sahibi oldu, araba sahibi oldu. Birçoğu nakliyecilik, servisçilik yapıyor. Bu kredileri sağlayan Halk Bankası yönetimlerine teşekkür ediyoruz. Biz eskiden Ankara’ya gider, 5 bin TL finansman almak için üç gün kalırdık. Cumhurbaşkanımız da esnaflıktan gelme. Genel başkanımızın çok büyük destekleri var. Şimdi maile yazıyoruz, ertesi gün hesaba geçiyor. Bu konuda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Seni de tanıyoruz. Gerçekten çalışkan birisi olduğunu biliyoruz. Zaman zaman beraber oturuyoruz, beraber çalışmalarımız var. Başaracağınıza da inanıyorum. Bizim sizlerden şöyle bir talebimiz var: biz Ereğli’de 7 meslek odasıyız. Bir esnaf kefalet, deniz ticaret ve birde ticaret odası var. Biz başkanlar olarak meslek odalarının sahipleri değiliz. Biz bugün oluruz, yarın olmayız. Meslek odalarının hepsini biraraya toplayacak esnaf sarayı gibi bir proje istiyoruz. Biz odalarımızdan da bunun için biraz destek alabiliriz. Alt katında esnafımıza gelir getirecek, ikinci katında da ikişer gözlü odalar verilebilir.  Odaları biraraya toplayabiliriz.”

Esnaf saray talebine Sesli’den olumlu yanıt
Azman’ın talebine olumlu yanıt veren Sesli “Halkımız bizi seçtiğinde ben bunun için söz verebilirim. Biz belediye olarak her türlü desteği sağlarız. Belediyenin imkanları bitmez. Kanunlar dahilinde ne gerekiyorsa yaparız.” diye konuştu.
Ziyaret toplu fotoğraf çekiminin ardından sona ererken Sesli ve ekibi ilçe merkezi, İnönü Parkı ve Yaşlılar ve Gençler Evi’nde seçim çalışması yaparak esnaf ve vatandaşlardan destek istedi Geziler sırasında birçok esnaf ve vatandaş “Başkanım dört gözle yolunuzu bekliyoruz. Hizmeti yaparsan ancak sen yaparsın” şeklinde sözler sarf etti.