BİLSEM 'OKSİMETRE' ÜRETTİ...

Ereğli'deki Bilim ve Sanat Merkezinde (Bilsem) “Oksimetre” üretiminin gerçekleştirildiği bildirildi.

YEREL - 12-07-2020 13:20 390 kez okundu.

BİLSEM 'OKSİMETRE' ÜRETTİ...

Ereğli'deki Bilim ve Sanat Merkezinde (Bilsem) “Oksimetre” üretiminin gerçekleştirildiği bildirildi.
Bilsem’in sosyal sitesinde yer alan bilgilere göre, ülkede olduğu gibi bölgeyi de etkisine alan Koronavirüs (Covid-19) salgın hastalığı sonrası kuruluşta sağlık çalışanlarına destek amacıyla maske, siperlik, dezenfektan ve tıbbi görüntülemede kullanılan laringoskop aparatı ve ventilatör üretimi gerçekleştirildiği belirtildi.
Son olarak ise kandaki oksijen ve nabzı aynı anda ölçen; pil veya adaptör ile çalışabilen ‘Oksimetre’ üretiminin de gerçekleştirildiği anlatılan açıklamada, şunlar kaydedildi:
“Kızılötesi LED ile algılayıcılar sayesinde kanın ışık geçirgenliğinden yararlanarak alyuvarlarda taşınan hemoglobin miktarını ölçebilmektedir. Nabız değerlerini de ölçen cihaz bu değerleri ekranda göstermektedir. Bilsem öğretmeni Taylan Çağatay Akın tarafından üretilen cihaz, açık kaynak kodlu olma özelliği ile herkesin kullanımına ve geliştirmesine açıktır. Emeği geçenleri tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz.”

Neler Söylendi?
DİĞER HABERLER
ZONGULDAK EĞİTİM CAMİASININ ACI GÜNÜ: ŞAHİN ÖREN'E SON GÖREV

ZONGULDAK EĞİTİM CAMİASININ ACI GÜNÜ: ŞAHİN ÖREN'E SON GÖREV

27-06-2026 - YEREL

KARNE SEVİNCİNE ANLAM KATAN ZİYARET

KARNE SEVİNCİNE ANLAM KATAN ZİYARET

27-06-2026 - YEREL